Ny jacka

Jahapp, så har man införskaffat sig en ny skaljacka. Min gamla var förvisso ganska sliten efter mycket användning, men en missfärgning efter den senaste tvätten påskyndade processen av att köpa en ny. Jag vet faktiskt inte vad som hände, men jag misstänker att någon har färgat något i maskinen för jackan blev helt "smutsfläckig" och det gick inte bort i tvätten. Synd på en fin jacka, men det får bli min "ut i skogen och skita ned sig"-jacka.

Den nya jackan jag har köpt är en röd North Face Pantheon. Jag valde denna jacka för att det är en uttalad klättringsjacka. Den har en hjälmanpassad huva och snölås. Det är en trelagers Gore tex, men av den kraftigare sorten, dvs. så att den tål lite tuffare tag. Ficköppningarna är också placerade så att de ska vara enkla att öppna även om man har på sig ryggsäck eller bröstsele. Sedan är det ingen nackdel att jackan är snygg :)

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Mathias

Får man fråga vart du köpte den? :) Vart rekommenderar du att man köper utrustning?

2010-05-13 @ 18:01:32
Postat av: Joel

Jag köpte jackan på Naturkompaniet. Jag kan tyvärr inte ge någon allmän rekommendation på inköpsställe. Det är olika från grej till grej. Men har du någon specifik fundering, så svarar jag gärna.

2010-05-16 @ 16:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0