Frågor har fått svar


Jag har fått ta del av lite siffror från en kille, Øystein, som skidat över Grönland och deras försäkring gick på 48 300 DDK delat på sex personer. Nu vet jag inte riktigt vad detta skulle innebära om man bara är två som åker, men det är nog inte så enkelt som att bara dividera detta i tre. Hur som helst är lär det bli en substantiell del av den totala budgeten, men det hade jag räknat med. Dessutom fick jag reda på att de blev försäkrade genom danska IF, så nu vet jag vart jag ska vända mig. Och det var både ett roligt och lugnande besked att danska IF säkert kan hjälpa mig.

Ytterligare en intressant upplysning var att de inte hade vapen med sig på sin expedition, utan som skydd mot isbjörnar hade de bara knallskott. Detta alternativ känns som det enklaste och mest sympatiska. Jag slipper krångla med jägarexamen, vapenlicenser och massa annat. Sedan får man hoppas att knallskott räcker för att skrämma dem.

Det känns som om det har börjat lossa lite nu med planeringen inför Grönland.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0