Monte Rosa

Imorgon aker jag upp till Monte Rosa-massivet med siktet inställt pa Dufourspitze, Nordend, Ludwigshöhe, Schwartzhorn, Parrotspitze, Zumsteinspitze, Vincent Piramid och Punta Giordani. Det är jag och Mawa som ska bege oss glaciären som leder upp till Dufourspitze. Vi ska tälta där för att tjäna höjdmeter inför toppdagen. Därefter aker Mawa ned och jag far sällskap av engelsmannen Iain. Vi ska ta de resterande topparna tillsammans fran torsdag fram till söndag, da jag beräknar att vara ater i Zermatt.

Faktum är att just nu sa skulle jag inte vilja vara nagon annanstans i hela världen :) Naväl, ha det bra där ute! Jag lär uppdatera bloggen igen pa söndag :)

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0