Träning v3

Nåja, nu har jag kommit igång lite grann med träningen. Det är ju inte så att jag behöver vara på topp just nu. I huvudsak blir det att köra "upprätthållande" träning, dvs. se till att jag inte tappar för mycket :)

Kanske blir det enklare att motivera sig att börja träna igen, nu när jag väl har bestämt mig för Grönland. Dock känns det för tillfället så avlägset, men det vore ändå kanske ingen dum idé att införskaffa ett par längdåkningsskidor. Dels är det ju bra konditionsträning, dels förbereder det mig inför Grönland. Jag får dessutom börja lägga in specifika längdåkarstärkande övningar i mitt styrkeprogram. Det är mycket att tänka på nu. Här kommer i alla fall veckans träning:

Cykel till jobbet (må-fr)
Innebandy i tisdags och torsdags (60 min)
Styrketräning i onsdags (60 min)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Staffan

Kan verkligen rekommendera dig att köpa ett par längdskidor!

2009-01-20 @ 10:07:46
URL: http://www.mittvasalopp2009.blogspot.com
Postat av: Joel

Ja, jag får väl lov att göra det.

2009-01-20 @ 22:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0