Träning v49

Hur behåller man motivation att träna sex gånger i veckan, så här i decembermörkret? I ruskväder, och med sex månader kvar till Denali? Ja, det är en högst legitim fråga. Faktum är att jag fuskade i söndags. Jag tog inte min vanliga löprunda... *skäms lite*. Mitt enda försvar är något annat kom emellan. Nåväl, i grund och botten handlar det om ett motivationsproblem. Förvisso kan jag sätta upp mindre delmål, och på så sätt ha en anledning till att träna, men jag måste fundera lite på vad det skulle kunna vara för saker. Det måste vara tillräckligt utmanande och stimulerande så att jag kan upprätthålla motivationen, men samtidigt får det ju inte bli alltför stora projekt som tar bort energi och fokus från Denali. Nåja, Syltraversen är kanske ett sådant delmål.

Cykel till jobbet (må-fr)
Innebandy i måndags, tisdags och onsdags (60 min)
Styrketräning i onsdags och fredags (60 min)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag motiverade mig genom att åka till Fuerteventura. Det slutade med 18 pass på 7 dagar ;)

2009-12-08 @ 08:46:44
Postat av: Joel

Hm, det låter onekligen härligt. Jag skulle kanske behöva en PT att motivera mig ;)

2009-12-08 @ 18:41:06
Postat av: Ylva

Oh! Denali! Det är ingen snäll liten kulle. :) Har en kompis som klättrat det, var tydligen riktigt tufft! Ska bli intressant att följa!

Imponerad över din drivkraft! Och din uppenbara förmåga att hantera snö. Vinter, kyla och mörker är svårartade saker! Kom just hem från Sydafrika och har egentligen bara lust att åka tillbaka till värmen! Brrr!

Ylva

2009-12-11 @ 22:38:35
URL: http://ylvans.blogspot.com/
Postat av: Joel

Nej, jag hyser ganska stor respekt för Denali. Det är ju känt som ett kallt berg. Egentligen gillar jag inte att frysa (vem gör det?), men vad gör man inte för konstens skull? Men att simma med vithajar är inte heller någon lek! Du verkar ha haft en riktigt härlig vistelse i Sydafrika.

2009-12-12 @ 15:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0