Bokat och klart

Dåså, nu har jag bokat resorna och anlitat guideföretag. När det gäller flyget, så blev det British Airways till London, för att sedan ta Kenya Airways ända fram till Kilimanjaros flygplats. Jepp, det finns en flygplats vid Kilimanjaro, och den är belägen mitt emellan Arusha och Moshi. Förvisso blir det en mellanlandning i Nairobi, det är nästan lite synd att vi inte tar bussen därifrån, för då hade vi fått se lite av Kenya också. Nåväl, guideföretaget som vi anlitat heter Eagle Summit Trekking och sköts av Abby Sawaya. Detta företag erbjuder precis det arrangemang som jag och Dawe ville ha, dvs. bara vi och guider. Inga bärare eller kockar. I fråga om kostnader så blev resan dyrare än beräknat, medan guiderna blev billigare, så totaltsumman hamnar nog ändå på runt 14 000. Helt okej.

Just nu önskar jag faktiskt att det redan var oktober ;)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Robin Haag

Gillar skarpt din blogg då du skriver i detalj vad som krävs för respektive expedition. Eftersom jag är en grön äventyrare ger det mig perspektiv på vad som krävs fysiskt, mentalt och ekonomiskt ;)



Leave no stones unturned!



//Robin Haag (föredetta haraldsboelev)

2009-08-08 @ 18:13:49
URL: http://robinhaag.blogspot.com
Postat av: Joel

Tack för kommentaren! Alltid kul med gamla Hbo-elever :) Jag ska ta och kolla in din blogg också.

2009-08-08 @ 21:20:52
Postat av: Robin Haag

Det var av en slump jag kom in på din blogg och så kollade jag på lite bilder så kännde jag igen dig men gick på teknik. Väldigt inspirerande att läsa din blogg eftersom det visar att som du säger en "vanlig" person kan utföra sånna hära expeditioner. Har än så länge bara varit på kebnekaise men det komemr bli mer :)

Robin

2009-08-09 @ 08:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0