Mode - accessoarer

Vi har nu kommit till klättrarmodets accessoarer, eller bling-bling om man så vill ;) Som en "riktig" alpinist så måste du ha de rätta tillbehören. Bling-bling är ett passande namn, då klättergrejer gärna blänker. Det handlar om karbiner, isyxor, stegjärn, kilar osv. Det är inte helt fel att vara innehavare av ett ordentligt klätterrack (dvs. massa saker som hänger på selen). Men det är inte bara sådant som skiner som ingår i klätterutrustningen, utan även rep, snören och slingor är sådant som signalerar att man är en bergsklättrare.

I fråga om andra attiraljer som t.ex. ryggsäckar, så kan man konstatera att färg och form delvis är underordnad funktionalitet. Det går lite stick i stäv med den övriga modevärlden. Men på samma sätt som en Prada- eller Luis Vuitton-väska är gångbar på en shoppinggata i en storstad, så finns det vissa märken som är mer gångbara än andra på insteget till ett berg (gäller för övrigt all utrustning). Jag tänker inte lyfta fram något speciellt märke, utan nöjer mig med att konstatera att den moderiktiga alpinistryggsäcken är avskalad, ren och minimalistisk. Helt klart är att man följt devisen: less is more. Men med dagens modeströmning där man har börjat kasta nostalgiska blickar på 80-talet, och med allt vad det innebär av färgexplosioner och glättighet, så är alpinistmodet efterblivet och bara sååå 90-tal. På bilden ser man mig och mitt bling-bling

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha kan man annat än älska din modeblogg..

2008-09-09 @ 08:05:37
URL: http://ars.blogg.se/
Postat av: Emelie

Har precis upptäckt din blogg, och plöjt igenom varenda inlägg från början. Måste bara säga att den är helt fantastisk! Satsar själv mot 8000...men först blir det Mt blanc nästa höst.

2008-09-11 @ 00:36:10
Postat av: Joel

Emelie: Kul att du uppskattar min blogg. Jag får se efter Aconcagua om det blir 8000. Vem vet ;)

2008-09-11 @ 18:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0