Träning v40

Just nu är jag inne i en ganska hektisk träningsperiod. Det blir mellan 7-8 träningspass i veckan. Hur hinner man, undrar du kanske? Faktiskt går det ganska bra. Dels är jag motiverad att träna så här mycket med tanke på den utmaning som jag har framför mig, dels så försöker jag förlägga viss träning i anslutning till min jobbdag. Till exempel så går jag till och från jobbet med packning på tisdagar för då börjar jag lite senare. På onsdagar tar jag ut min friskvårdstid och kör ett styrkepass på jobbets gym. Att förlägga träning så här i anslutning till jobbet gör att man inte upplever att det tar speciellt mycket extra tid. Jag kommer bara hem lite senare. Det är skillnad när man måste låsa upp en position under kvällen för träning, och så är det med min innebandy, men den kan jag inte göra något åt. Löpningen däremot försöker jag köra direkt efter jobbet, dvs. före middagen, för på så sätt har jag hela kvällen fri. Faktiskt funderar jag på om jag ska börja springa till jobbet på fredagar. Dock är det viktigt att jag har en hel vilodag i veckan också, vilket är lördag eller söndag, beroende på vilken dag jag anser vara bäst att köra mitt backpass (som tar tid).

En annan sak är att jag kommer att trappa ned på träningen ju närmare avresan jag kommer. Nedtrappningen börjar redan i mitten av november, för att i princip vara på noll sista veckan. Jag ska alltså vila mig i form under december + att jag ska riktigt svulla för att lägga på mig så mycket jag bara kan :)

Cykel till jobbet (må, on-fr)
Vandring med packning till jobbet i tisdags (23 kg)
Styrketräning i onsdags (60 min)
Innebandy i tisdags och torsdags (60 min)
Löpning 12 km i måndags och i fredags
Vandring med packning i söndags, hopptornsbacken x 10 (22 kg)

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Staffan

Nu när du är i ditt livs form (?), känns det som att du längtar efter att få svulla? Eller känns det knäppt?

2008-10-07 @ 08:57:17
URL: http://www.minutsida.blogspot.com
Postat av: Joel

Det ska bli trevligt att få svulla ordentligt. Max-hamburgare, pizza, pitepalt, mumma!

2008-10-07 @ 10:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0