Packlista version 2.0

Nu börjar det likna nåt. Utrustningen har studerats, utvärderats och kategoriserats. Den har bantats till ett minimum, där varje enskild pryl har vägts och noterats, men listan är långt ifrån klar. Just nu sitter jag och funderar på om jag ska välja bort en tvålagers fleecetröja på 308 gr och lägga till en t-shirt på 130 gr istället. För om jag vill åt värmen som den tjockare tröjan ger, så kan jag kombinera en underställströja (189 alt. 164 gr) med en t-shirt. På detta sätt sparar jag 178 gr. Hm, jag tror nog att det får bli så.

Kanske tycker du att detta är lite löjligt, lite smått fanatiskt att hålla på så här. Jag kan förstå att du tycker det, men samtidigt så inser man väl ganska snabbt att det inte går att skjuta från höften i detta fall. Bergsbestigning är omgärdat av tillräckligt många okända faktorer för att jag ska våga chansa med utrustningen. Det gäller att dra fördel av det man rår över. Allt det övriga ligger i händerna på Gud, berget eller slumpen (beroende på hur man ser det).

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag älskar maniska personer. Längtar tills det blir min tur att börja väga, mäta och analyserna varenda milimeter av packningen.

2008-10-30 @ 13:18:22
URL: http://ars.blogg.se/
Postat av: Joel

Mm, jag försöker dock hålla min mani inom rimliga gränser :), och apropå din resa så kommer tiden att gå fort.

2008-10-30 @ 15:10:43
Postat av: Daniel

Hej igen.



Är lite nyfiken på packlistan, har du offentliggjort den och jag missat den? Är nyfiken på den...

2008-11-10 @ 19:26:04
Postat av: Joel

Nej, jag har ännu inte offentliggjord den, men om du är intresserad så kan vi väl byta packlistor. Min är ju inte helt spikad, men i stort är den klar. Jag tar gärna del av din.

2008-11-10 @ 20:40:17
Postat av: Daniel

Ska ha en genomgång av min, väga lite mer =) så kan vi jämföra sen!

2008-11-10 @ 21:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0