Flyga fjäderlätt

Igår träffade jag PA. Han ska liksom jag åka och bestiga Aconcagua denna jul. Av denna anledning har vi haft lite kontakt, dels för att utbyta tips, dels för att vi delar samma mål. PA åker dit med två andra, men de ska inte ta normalleden, utan de tar någon av de polska lederna.

Vi utbytte packlistor och snackade lite allmänt om utrustning och upplägg. Dock fick jag reda på att han kunde ta med sig upp till 45 kg i bagage, och då är inte handbagaget inräknat. Det är tydligen så när man flyger interkontinentalt med amerikanska flygbolag (i detta fall Delta Air Lines). Själv är jag begränsad till 23 kg och då är det inklusive handbagage! Nu tror jag att jag kommer att kunna klara mig utan att behöva betala för några extrakilon. Min eminenta plan är att de inte ska bry sig om vikten på mitt handbagage. Schh, berätta det inte för någon ;)
 
Nåväl, nu kan jag tipsa om att man ska flyga med amerikanska flygbolag om man vet med sig att man ska ha mycket vikt med sig.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: David

Skönt att vara "back on track" med träningen. Sitter och surfar runt lite och ser att vädret just nu verkar vara mest "Extremely cold". Hoppas det blir lite varmare om två veckor.

http://www.snow-forecast.com/resorts/Aconcagua/6day/top

2008-12-01 @ 14:48:07
Postat av: Joel

Mm, ganska kyligt, men det är ju på toppen som det är riktigt kallt. Nere i baslägret var det ju mer humana temperaturer.

2008-12-01 @ 18:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0