Packlista - kläder

Det är dags att börja presentera min packlista. I stort är den klar, men som med mycket annat så är den inte huggen i sten. Förmodligen kommer den att hinna ändras innan jag åker iväg. Men för att göra den hanterlig, så har jag delat upp grejerna i kategorier, vilka är: Kläder, Äta/bära/sova, Hygien o 1:a hjälpen, Klätterutrustning, Övrigt, Mat. Jag börjar med att presentera den första kategorin.

Kläder
Mössa (72)
Balaclava (49)
Undertröjor x 2 (189+164)
T-shirt x 2 (260)
Fleecetröja (424)
Skaljacka (609)
Dunjacka+påse (749+23)
Linerhandskar (22)
Skidhandskar (155)
Tunna handskar (97)
Skalvantar (140)
Kalsonger x 3 (180)
Vindbyxor, Newline (155)
Byxor (533)
Skalbyxor (238)
Strumpor x 3 (202)
Yllesockar (71)
Snödamasker (351)
Trailskor (707)
Totalt: 5390
 
Observera att jag inte kommer att behöva bära hela denna vikt i packningen, då jag kommer att ha på mig kläder motsvarande 1,5-3 kg vid olika tillfällen. Jag har också försökt att banta denna del av packningen, och jag vet av erfarenhet (från Mont Blanc, och ett flertal riktiga vinterturer) att detta räcker för min del. I värsta fall så får jag tvätta kläder om det behövs. Jag kan väl berätta hur jag tänker kring vindbyxorna. Grejen är att de väger lika mycket som vanliga underställsbyxor, vilka de också ersätter. Utöver att de kan användas som underbyxor och sovbyxor, så fungerar de "vanliga" byxor, t.ex. i kombination med skalbyxor. Ett stort plus jämfört med underställsbyxor är att de är lite vindtåliga. Det är alltså viktigt att hitta plagg som kan fylla flera funktioner, allt för att spara lite vikt.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0