Träning v27

Jag och min cykelpartner LN fick skjuts av min far upp till Kilpisjärvi, dvs. det stället man utgår från när man ska ta sig ut till Treriksröset. Från Kilpisjärvi kan man ta sig ut till själva röset (en stor gulmålad betongklump) på två sätt: antingen genom båt och en kortare (3 km) vandring, eller så kan man vandra hela vägen (ca. 11 km enkel väg). Jag och LN gick hela vägen ut till röset. Terrängen är hyfsat enkel, men eftersom jag släpade på en cykel på 14 kg, blev det lite mer träning :). Jag kan bara konstatera att det inte går att cykla några längre sträckor, utan totalt ca. 10 min av de 6 timmar det tog att gå fram och åter. 60-65% av tiden kan man leda cykeln, medan de resterande 35-40% kräver att man bär den.

Utöver måndagens vandring bestod resten av veckans dagar av cykling. De flesta nätterna tältade vi, men nästan bara på campingplatser, så jag var nyduschad varje dag :) Någon träning i lägerliv blev det alltså inte. Av de totalt 21 nätterna som passerade under resans gång, så tillbringades 15 nätter i tält, varav en som fricamping. De övriga sex nätterna bestod av två nätter i Falun respektive Linköping samt två nätter på olika vandrarhem.

Hursomhelst, här kommer veckans träning:

Cykel Treriksröset - Smygehuk
Måndag ca. 22 km, Vandring med cykel (Kilpisjärvi-Treriksröset ToR)
Tisdag 114 km, 5h24m (Kilpisjärvi-Karesuando)
Onsdag 111 km, 5h02m (Karesuando-Vittangi/Piilijärvi)
Torsdag 169.5 km, 7h19m (Vittangi/Piilijärvi-Jokkmokk)
Fredag 170 km, 7h45m (Jokkmokk-Arvidsjaur)
Lördag 168 km, 7h39m (Arvidsjaur-Storuman)
Söndag 71 km, 3h15m (Storuman-Vilhelmina) Kortdag
Totalt 803.5 km

Till topps! /Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0