Packlista MtB

Jag tänkte att det vore kul att få se vad jag har packat med mig till Mont Blanc.

Kläder                       Äta/Sova/Bära           Gå och klättra        Personligt och övrigt
Kalsonger x 2            Tält, Unna                    Storskor                  Kortetui/pass
Underställsbyxa         70 L ryggsäck             Stegjärn                   Kamera
Byxor                          50 L ryggsäck             Isyxa                       1:a hjälp/hygien
Överdragsbyxa          Sovsäck                      Stavar                     Solglasögon
Strumpor                    Innerlakan                   Skidglasögon          Papper/penna
Ullsockor                    Liggunderlag               Sele                         Kortlek
Underställströja         Kök+tillbehör                Snören/slingor        Mobil/laddare
Mellantröja                 Kastrull                         Karbiner                 Pannlampa+xtra batterier
Fleecetröja                 Matkärl/kåsa/sked       Snödamasker         Klätterbok
Skaljacka                   Termos                        Vikt: 5807               Packpåse
Balaclava                   Nalgeneflaska                                             Handduk
Mössa                        Ryggsäcksskydd                                        Vikt: 1649
Tunna handskar        Vikt: 7459 
Tjocka handskar
Trailskor
Vikt: 3812

Totalvikt: 18727

Och jag som trodde att jag verkligen har hållit ned vikten!!! Jag fick nästan en chock när jag räknade ihop allt och såg att det blev uppåt 19 kilo! Observera att mat, bränsle, godis och vatten inte är medräknat här. När jag är fullt utrustad så lär det bli 3-4 kilo ytterligare.

Vad kommer detta att innebära när jag är vinterutrustad inför Aconcagua? Till denna tur har jag bantat packningen ordentligt och dessutom är den bara på en vecka. Fast det är inte så farligt som det verkar, eftersom tält/kök är gemensam utrustning, så kan man räkna bort ca. 1,5 kg :)

Alltså landar jag på 20-21 kg, och detta ska jag bära på från Nid d'Aigle (2372)  till Refuge du Goûter (3817). Nästan 1500 meter stigning på dessa höjder med 20 kg på ryggen, det kommer att kännas i både knoppen och kroppen :)

Pulsen stiger...

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0