Träning v49

Träningen denna vecka:

Cykel till jobbet (må, to-fr)
Vandring med packning till jobbet i tisdags (40 kg)
Styrketräning i torsdags (60 min)
Löpning 12 km i lördags

Sådär ja, nu är träningen i princip över. Jag körde förvisso ett pass på 10 km på löpband idag. Det var första gången någonsin jag sprang på löpband. Mitt sista pass inför resan blir ett styrkepass på onsdag, så jag kan faktiskt summera all min träning nu. Sedan i juli-07, då jag började träna seriöst inför Aconcagua, har jag:

-sprungit 106 löppass fördelat på 101 timmar och en distans av 1170 km
-cyklat under 354 timmar och en distans av 6653 km
-spelat 83 innebandypass under motsvarande antal timmar
-kört 35 styrkepass under 27 timmar
-vandrat till och från jobbet med packning 11 gånger
-vandrat hopptornsbacken (75 höjdmeter) 94 gånger och burit sammanlagt knappt 2,5 ton vatten och vikter upp- och nedför backen
-tränat en hel del annat

Speciellt under hösten intensifierades ju träningen, då jag hade en medeldos träning på 100 min/dagen. Om jag inte tar mig uppför Aconcagua så kan jag nog inte skylla på att jag inte var tillräckligt tränad.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0