Mendoza

Jag sitter nu i Mendoza och allt har gatt riktigt bra. Resan over Atlanten kandes som om den gick fort, speciellt da jag sov en stor del av resan. Forutseende nog hade jag tagit med oronproppar och stordes inte av barnaskrik pa samma satt som mina ovriga medresenarer. Val framme i Santiago de Chile hade vi bara en timme pa oss att byta flyg till Mendoza. Egentligen var jag inte sa orolig for att vi skulle hinna med flyget, desto mer orolig var jag for vart bagage. Skulle de hinna lasta ur, scannna, kora den och slutligen lasta pa den pa vart nya flyg. Utan vart bagage skulle vi sta oss ganska slatt. All var utrustning som vi behover for att bestiga Aconcagua skulle vara borta. Jag kan saga att lattnaden var stor nar jag sag vara ryggsackar pa rullbandet. Hela resan har alltsa gatt helt smartfritt.

DW motte oss som avtalat pa flygplatsen, sa vi tog taxi till vart vandrarhem. Dagen har vi agnat at att packa vara ryggsackar, handla det vi behover och snart ska vi ga ut och ata den beromda argentinska biffen.

Om allt gar som det ska sa borjar vi var vandring imorgon strax efter 15.00. Det lar ta ett par-tre timmar till vart forsta stopp som ar Confluencia. Efter idag vet jag faktiskt inte hur ofta jag kan uppdatera bloggen. Jag ska forsoka fran baslagret Plaza de Mulas.

Det kanns i alla fall riktigt bra :)

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0