Klattertillstand

Har ar klockan sex pa morgonen och jag sitter vid vandrarhemmets dator. De andra har inte riktigt vaknat an. Det har varit varmt att sova och vi har val alla lidit av tidsomstallningen. Sjalv sa vaknade jag vid ett flertal tillfallen under natten. Formodligen beror det ocksa pa en viss anspanning, for idag ska vi borja sjalva bestigningen, eller atminstone anmarschen. Vi ska bara fixa tillstand (kostar 500 dollar) och bussbiljett, sedan bar det ivag. Om allt gar enligt planerna sa ar vi i Confluencia runt kl 6-7.

Igar at jag i alla fall den storsta biff jag nagonsin atit. Den maste ha varit pa runt halvkilot. En riktig proteinchock. Till det kolhydratladdade jag med pommes frites och sedan delade vi pa en flaska gott argentinskt vin, Trapiche. Det finns pa bolaget for ovrigt. Det var den sista riktiga maltiden pa lange, for nu blir det bara frystorkat for hela slanten, tills vi kommit ned fran berget igen.

Kanske har vi ocksa hittat ett namn. Av en slump hade vi alla blaa trojor, sa vi funderar pa att kalla oss Team Azul, dvs. Team bla pa spanska. Heja det bla laget!

Naval, maste ga och kolla om mina klatterkamrater ar uppe pa benen :)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Rolf

Lycka till och tänk hela tiden på säkerheten.

kameran är laddad??

2008-12-15 @ 15:03:51
Postat av: Pontus

Ja, lycka till och ta det lugnt. Riktigt grymt att du är där nu!

2008-12-15 @ 19:33:40
Postat av: Linda

Nu är det verkligen Till Topps!

2008-12-15 @ 19:50:12
URL: http://ars.blogg.se/
Postat av: Staffan

...väntar med spänning på topprapport!

2008-12-17 @ 05:42:02
URL: http://minutsida.blogspot.com
Postat av: Vikarien

Du inspirerar mig Joel! Funderar på att bestiga Granberget nu på lördag. Är det fusk om man tar släpliften till hjälp? Lycka till!

2008-12-17 @ 20:27:11
Postat av: Joel

Tack alla for era uppmuntrande ord!

2008-12-19 @ 20:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0