Träning v32

Denna vecka har det inte blivit någon träning alls. Nada, null, zilch, om nu inte ölhävning kvalificerar som träning ;) Veckan har gått åt till en välbehövlig vila, fysisk såväl som mental. Det finns också en koppling till den yrsel som jag haft under veckan. Förhoppningsvis ska den släppa snart, då jag har förstått att effekten av höghöjdsträning brukar vara i ca. två veckor. För övrigt var jag och kollade mitt blodvärde hos sköterskan, och värdet låg på 178. Det är tämligen högt. Jag har läst på nätet (men man ska väl inte tro allt man läser) att gränsen ligger på 180 för att få starta i idrottssammanhang, då högre värde än så ofta indikerar något fuffens. Dock är denna uppgift ännu så länge obekräftad. Enligt en annan källa så ligger gränsvärdet på 17 g hemoglobin per 100 ml blod för män.

Hmm, denna artikel nämner ett gränsvärde på 175 gram hemoglobin per liter blod. Det tycker jag låter lågt, för om så vore fallet så skulle jag nekas att delta i skidloppet. Jag kan försäkra er; jag är inte dopad. Bara väl- och höghöjdstränad :)

Tur att innebandysäsongen snart startar, så att man kan återgå till sina vanliga träningsrutiner.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Anonym

Övriga labbvärden??

2008-08-15 @ 20:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0