Kök - Primus Omnifuel

När det gäller matlagning på hög höjd eller i stark kyla, så fungerar inte gas. I de flesta fall används bensinkök. Just av denna anledning införskaffade jag mig ett Pimus Omnifuel. Bara namnet i sig skvallrar ju om att det fungerar med olika typer av bränsle som gas, fotogen, diesel och bensin.

Jag har införskaffat heptan, dvs. kemiskt ren bensin (på eng. white gas) och är således väl förberedd inför de stundande vinterturerna. Åhh, vad jag längtar! Det har kommit en hel del snö, så nu är det bara att packa pulkan och göra i ordning skidorna :-)

Kanske har du svårt att se kopplingen mellan att bestiga Aconcagua och att åka på skidtur här hemma. Det handlar om att bli förtrogen med sin utrustning, t.ex. att veta hur köket (eller någon annan utrustningsdel) fungerar i kalla väderleksförhållanden.

Nåväl, jag kan dock säga att jag är mycket nöjd med mitt kök.image14











Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Staffan

Jag tror du kommer bli nöjd med köket, pålitligare brännare får man kanske leta efter.

2007-11-27 @ 21:47:17
URL: http://www,minutsida.blogspot.com
Postat av: Joel

Jepp, jag har haft det i nästan ett halvår nu så jag är riktigt nöjd med det :-)

2007-11-27 @ 22:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0