Normalrutten (Normal Route)

Givetvis finns det flera olika rutter eller routes, dvs. vägar upp till toppen. Tanken är att jag ska klättra utmed normalrutten. Det är en enkel led som inte innebär någon teknisk klättring, dvs. inga partier där man behöver använda rep eller andra säkringsanordningar. Några sådana leder som är tekniskt svårare är bl.a.
Polish Glacier Route
French Route Inferior Horcones
South West Route
Argentine Route
Mendocinian Route
Jag har ingen aning om hur dessa går osv. då jag inte läst in mig på dem. Det enda jag vet är att de är tekniskt svårare, och att man inte bara kan vandra dem.

image19
På denna bild ser man olika rutter uppför Aconcagua. Rutt 25 är Normalrutten (Normal Route).

Jag hinner tyvärr inte redogöra för Normalrutten och min tidsplanering just nu, så det får bli lite längre fram.

Till topps! /Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0