Kepor

Det finns några prylar eller klädesplagg som man fattar tycke för. Bland annat gäller detta mina Salomon trailskor, Ultra Pro 3D GTX som jag bloggat om förut. Jag är nu inne på mitt femte par. Anledningen till att jag gillar dem är den enkla och snabba snörningskonstruktionen samt att de är vattentäta.
 
Men det är inte om skor som detta inlägg ska handla om, utan om min favoritkepa. I början av året lät jag den gå i pension, vilket jag har skrivit om tidigare. Jag gillar verkligen modellen och färgen. Den har varit med mig till fem kontinenter, och därför är den rejält sliten. Under året har jag bara använt den i stadsmiljö.
 
Jag har länge letat efter en ny liknande kepa, och till slut hittade jag exakt samma modell. Den såldes i Schweiz, men det gick inte att beställa den från utlandet, så jag fick dra i en schweizisk kontakt som jag har. Eftersom jag gillar den så mycket så passade jag på att köpa två stycken på samma gång. 
 
De nya är lite mörkare i färgen och redan försedda med lättare slitskador. Den ska väl se lite använd ut. Min första var hade inga förgjorda förslitningar, utan den har nötts via naturlig användning. 
 
Man ska aldrig underskatta vikten av en snygg kepa.
 
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Anders

Bär numera en Stetson-kepa. Fint ska det va.

2015-11-20 @ 07:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0