Handsksystem

Eftersom Denali är känt för att vara ett kallt berg gäller det att ha ett tillräckligt varmt system. Utöver ett par tunnare fingerhandskar med Windstopper, som jag ska ha när det är varmt, har jag ett trelagerssystem för händerna. Innerst har jag ett par linerhandskar från Lillsport. Utöver värmefunktionen är det viktigt att kunna göra saker som kräver lite finmotorik, utan att man exponerar huden direkt för t.ex. vind eller kall metall. Nästa lager är mellanlagret och det brukar ofta bestå av fleecevantar/-handskar. I mitt fall använder jag mig av mina Pearl Izumi-krabbvantar, vilka i sig kan fungera som ett ytterlager, eftersom de är vattentäta. Notera också att jag har en hållare till vanten för att man inte ska kunna tappa den. Vid extrem kyla kan jag förstärka med ett skallager, och då har jag ett par Hestra Goretex-vantar. Med detta system hoppas jag kunna hålla värmen i fingrarna ;)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: K

Mittenvanten är en klar favorit!

2010-05-21 @ 16:34:59
Postat av: Joel

Jepp, det är klös i mittenmittens.

2010-05-21 @ 19:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0