Krabbvante

Dåså, då har man blivit med nya vantar. Faktum är att jag har spanat in dessa krabbkloliknande vantar i över ett år, men först nu slog jag till. Det är ett par Pearl Izumi 645:-. Fördelen är konstruktionen som ger bättre värmeegenskaper än traditionella fingerhandskar, men bättre motorik än tumvantar. Lite av det bästa från två världar. De är microfleecefodrade + vind- och vattentäta. Fast hur pass väl de står emot väta får framtiden utvisa.

Tanken är givetvis att dessa vantar ska vara bra att ha till Denali och andra vinterturer. Tillsammans med ett par tunna linerhandskar och ett par skalvantar i Goretex, så är jag redo för riktigt busväder. Därmed säger jag som Mr. Spock: Live long and prosper!

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Viktor

Ser najs ut! Var har du hittat dom?? Priset verkade helt okay...

2010-01-03 @ 20:18:02
Postat av: Joel

Visst gör de! Jag köpte dem på Cykel&Fjäll här i stan. 645:- är de dyraste handskar/vantar jag äger, men å andra sidan är det absolut värt det om det betyder att jag får behålla alla mina fingrar :)

2010-01-04 @ 10:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0