Mediciner

Nu har jag köpt in ett helt nytt medicin-kit. Det jag hade sedan tidigare var gammalt och inte helt fräscht. 
Jag köpte solskyddskräm med faktor SPF 50+, tandkräm, aspirin som är blodförtunnande vilket är bra på flyget hem för att inte få proppar när man har tjockt blod efter en höghöjdstur, alkogel för rena händer men som också tillsammans med toapapper blir ersättare för våtsavetter, imodium plus samt suturplåster.
 
Andra saker jag ska köpa inför resan är cavit för tandskador och oculentum simplex som är en ögonsalva vid snöblindhet. Dukoral har jag också fått utskrivet, inte för att jag är orolig för magen på Antarktis, men väl i Chile. Vore ju inte så kul att åka på något otrevligt innan man ska ut till glaciären.
 
Utöver ovan nämnda har jag med mig en ibuprofen, desloratadin, noskapin, kompress, en gasbinda, medicintejp och lite idomin. Utifrån allt ovan får man sedan vara påhittig utifall olyckan varit framme.
 
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0