Nu bär det av!

Till slut, efter många om och men, så bär det nu av tll Antarktis. Från Arlanda flyger jag till Frankfurt för att sedan flyga till Santiago och slutligen Punta Arenas. 
 
Jag har ännu inte riktigt förstått det, kanske för att jag haft en del på jobbet samt att jag klämt in en rektorsexamen precis innan jag åker. Nåväl, igår fixade jag med de sista grejerna, bl.a. ett till DIY-projekt. Jag har letat efter en liten, liten behållare för idomin. Efter mycket sökande gjorde jag en egen med hjälp av huvudet till en liten plastflaska (karamellfärg). Det var bara att såga av den och limma fast en botten. Den blev väldigt liten (se bild nedan, en tvåkrona är med för referens).
 
I övrigt har jag varit lite nervös för oförutsedda händelser, t.ex. blev jag lite orolig när snön drog in igår. För mitt inre såg jag hur tåg och flyg ställdes in. Jag har alltså bevakat SMHI, och idag är det ju tö-väder, så det ska förhoppningsvis gå bra. 
 
Kanske är det ett tecken på resfeber, men jag är bara hiskeligt rädd för att inte komma fram till Punta Arenas i tid och missa flyget ut till Antarktis, trots två dagars marginal. Jag har försökt att minimera Murphys lag genom att packa sådant som jag inte enkelt kan ersätta i mitt handbagage. Allt det övriga går i den vanliga packningen och det är ju sådant som går att köpa på plats. Av den anledningen får turkisk peber åka med mig i kabinen, medan chokladkakor åter i bagageutrymmet. Som sagt, det sitter i detaljerna.
 
Jag kommer att uppdatera under några dagar framöver, men sedan får Kristina ta över min blogg, som brukligt.
 
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Christian

Stort lycka till!!

2017-11-25 @ 10:51:06
Postat av: Anonym

Stort tack, Christian!

2017-11-25 @ 11:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0