Möte med Mt Vinson

 
Joel, Pete och Liz fick vänta ända tills idag, lördag, och är alltså fem dagar sena ut på berget. Det är vädret som bestämmer, och inte förrän idag kom det en lucka i snö och blåst som gjorde att de kunde flyga ut till Base Camp. Jag kan tänka mig att de är ivriga att få börja vandra nu. Det ser ut som att de närmaste dagarna kommer att bjuda på hyfsat vandringsväder, och kylan är ungefär som förväntat, dvs ner till -35 grader. "Jag är skapt för kyla och uppväxt i Norrbotten" brukar Joel försöka övertyga sig själv med, när det blir påfrestande. Han kommer att klara sig.
 
Vi pratade i lyxiga tolv minuter i förrgår, men nu kommer det att dröja till nästa telefonsamtal. Nu får jag nöja mig med att titta på vädret och försöka räkna på olika alternativ. Om allt går precis enligt planen från och med idag, så bör jag få kontakt om ungefär en vecka. Men nu så - nu är det äntligen dags att möta Mt Vinsons 4 892 meter på riktigt! 
 
Mot nya höjder! /Kristina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0