Avsked till Antarktis

 
Nu har Joel bytt kontinent. Nu är han i Sydamerika, i Chile, i Punta Arenas, och får ägna dagen åt att trassla med flygbolaget alldeles på egen hand. Mig vill de inte prata med mer, på det där stället. 
 
2017 blev inte ett alldeles vanligt år för Joel. Han har bytt jobb, sytt sig en leksandsdräkt, timrat ett fritidshus, gift sig (med mig - bra val!), köpt en bostadsrätt, tagit rektorsexamen - och så Vinson Masiff på det. Jag hoppas att hemresan går lite smidigt; det får gärna räcka med äventyr för i år.
 
Jag har pratat med Joels chef, om att de nog inte kan hoppas på att han dyker upp på jobbet på måndag. Jag har lovat att höra av mig till henne idag igen, men då behöver jag någon slags information om ungefär när han kan tänkas vara tillbaks i Dalarna. Det klarnar nog under dagen. 
 
Tack för lånet av blogg, Joel! Jag har hunnit med att skriva om katten, relationer, påfrestande kontakter med flygbolag, systerskap, frustration, oro och vädret på andra sidan jorden. Det blev också några ord om Vinson-bestigningen. Till en annan gång har jag sparat matlagning, inredning, boktips, språkhistoria, föräldraskap, julförberedelser och släktforskning. Det här med att driva en alpinistblogg passar mig ju hur bra som helst! ;)
 
Med varm hand lämnar jag härmed tillbaks din blogg till dig, att uppdateras när du har bra wifi. Välkommen hem! 
 
Mot nya höjder! /Kristina
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0