Tältunderhåll

 
Idag har jag ordnat med nya elastiska snören till tältstängerna i mitt Unna-tält. De gamla snörena var trötta och de inre gummibanden hade gått av på flera håll, vilket gjorde att stångdelarna inte höll ihop så bra som man kan önska. Dessutom är det enklare att montera ihop stängerna med fräscha snören, då det bara är att kasta ut stångdelarna och de drar ihop sig.
 
Snöret köpte jag på Outdoorexperten, 3 mm för 8 kr metern. Jag använde ståltråd för att enkelt kunna föra snöret genom rören, ungefär som en piprensare. De blev som nya. Nu ser jag fram emot att få tillbringa ytterligare nätter i Unna-tältet. Eftersom det är ett av mina favorittält, så gäller det att underhålla det ordentligt.
 
Till topps! /Joel 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0