Snabba ryck

Nu är det verkligen snabba ryck. Jag har ju som sagt ställt om siktet på Carstensz och programmet är bestämt. Jag ska bestiga berget från södra sidan med utgångspunkt från byn Tsinga. Om vi lyckas nå toppen kommer vi att ha gjort en ny led, vilket känns mycket stimulerande. Klätterpaketet går loss på USD 12 000, ca. 76 000kr.
 
Som alltid med klättring utomlands krävs en hel del research.
 
Visum kan man tydligen ordna på plats. Det är turistvisum för 30 dagar, vilket kostar mellan 10-25 USD. Man behöver bara ha med sig pass och passfoto.
 
Vaccination ska jag se över. Eventuellt behöver jag komplettera med sprutor mot japansk encefalit, dukoral mot kolera samt malariaprofylax.
 
Jag beställde precis resan 7002kr, och flyget avgår från Arlanda 19/4 med destination Denpasar, Bali. Hemresan påbörjas 2/5. Båda flygresorna tar ca. ett dygn vardera. Att det är snabba ryck kan man konstatera då jag frågade chefen om ledigt idag och fick det beviljat. Det är knappt att jag själv hinner följa med i svängarna.
 
Nu måste jag börja titta på vad jag måste köpa för saker till klättringen. Gummistövlar är tydligen ett måste. Sedan är det som alltid en massa saker man bör tänka på. Nästan så att jag känner mig lite vimmelkantig.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Kristina

Öhhh, jaha, okej....bra, då fick jag datumen!

2014-03-18 @ 20:05:53
Postat av: Joel

14 dagar in alles.

2014-03-19 @ 04:47:11
Postat av: Anders

Finns tydligen ett track record av försvunna flyg i området. Hörde ryktesvägen eftersom medierna tystar ner frågan.

2014-03-19 @ 07:37:05
Postat av: Kristina

Okeeeeeeej, vi lägger till det till listan med separatiströrelser, kidnappningar av utlänningar och att UD avråder från besök i området...

2014-03-19 @ 09:38:49
Postat av: Kenneth

Tjena Joel,
Lyssna inte på henne:)

Vad kul och inspirerande! Kommer att bli en fantastisk upplevelse. Tips, ta några dagar på Bali på hemvägen, grymt fint ställe att vila upp sig på efter en lyckad toppbestigning:)
Pergite!

2014-03-19 @ 19:33:46
Postat av: Joel

Tack Kenneth! Jag lyssnar dock gärna på min fästmö för det är en klok person. Jag vet att hon är rädd om mig, och därför kommer jag att vara försoktig.

2014-03-19 @ 19:41:56
Postat av: Linus

Finns det redan etablerade leder pa sodra sidan eller blir det har ev. den forsta?

2014-03-20 @ 08:54:52
Postat av: Joel

Jag kan inte svara på om det finns bestigningar gjorda från södra sidan, men oavsett kommer vi att sätta en ny tur.

2014-03-20 @ 20:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0