Mt Kosciuszko

Så heter den australiensiska kontinentens högsta topp. Den reser sig mäktiga 2228 meter över havet. Nej, nu är jag ironisk. Givetvis har jag haft en tanke om att göra denna topp, men inte så här, inte nu. Jag hade verkligen ställt in mig på Carstensz. Nåja, inget att göra åt nu.
 
Jag fixade visum och biljett till Australien när jag insåg att Carstensz var uteslutet. Ett klent tröstpris, men att besöka detta land finns ändå på min bucket list. Kosciuszko fanns med i den planen. Vissa räknar också denna topp som en av Seven Summits. Det gör inte jag. För mig är Carstensz grejen.
 
Eftersom jag endast tio timmars förberedelsetid för Australien har jag ingen tydlig plan. Jag vet att jag landar i Melbourne och lämnar via Sydney. Givetvis blir det att titta på operahuset, bada vid Bondi Beach, bestiga den till toppen stigförsedda Kosciuszko. Men sedan, då? Ska jag åka till Tasmanien, eller göra en wildlife-safari och se kängurur och koalor? Kanske en hemmasnickrad drömvandring? Vi får helt enkelt se. Jag vet i alla fall att jag kommer att befinna mig i civilisationen mest. 
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0