Livet är inget för amatörer

Nu på morgonen fick jag besked av arrangören att den planerade klättringen till Carstensz inte kan bli av. Alltså en dag innan mitt plan lyfter! Ni kan ju fundera på hur glad jag blev när jag hörde det. Anledningen är att det rör sig om en ny led, och en av byarna som man passerar inte vill ha något med turister att göra. Det får man ju respektera, men vi tittade på andra alternativ, t.ex. att gå via tidigare leder. Dock ville han ha ytterligare $15 000, utöver de $12 000 jag redan har betalat. Så mycket är jag inte villig att betala för detta. Det kändes lite som att jag blir skörtad.
 
Nu står jag med en flygbiljett till Bali. Resan går ju inte att avboka nu. Visserligen kan jag leva med att 7000kr flyger iväg, men jag har tittat på alternativet att flyga till Australien. Att vara två veckor på Bali är inget alternativ. Jag gjorde snabbt en ansökan via nätet för visum, men eftersom det är påsk och helg, lär det dröja innan jag får besked om visat. Alltså, kan jag inte chansa och boka en resa från Bali till Australien just nu. Jag får åka dit, och vänta på att visumansökan går igenom och sedan boka en biljett på plats till Australien.
 
Det gäller att vara lite flexibel och minimera förlusterna när man hamnar i dessa situationer. Nåja, jag ska i alla fall få tillbaka mina $12 000, men än har jag dem inte på mitt konto. Livet är inget för amatörer.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0