Tältnätter 2011

Ett av de sätt som jag summerar mina friluftsår är att räkna hur många tältnätter jag skrapat ihop. Nu är detta ingen exakt vetenskap, men det ger ändå en viss indikation. Så här har det sett ut sedan jag noterat antalet

2010 - 33 nätter
2009 - 36 nätter
2008 - 38 nätter
2007 - 24 nätter

För 2011 blev antalet 39 tältnätter, dvs. nytt personligt rekord (lumpen ej inräknad). Givetvis är det i samband med Pamir som de flesta tältnätter skrapats ihop. Nåja, antalet kan verka imponerande men jämför man med Linus som fick ihop 151 tältnätter, är man bara en glad amatör. En annan som slagit personligt rekord är Kristina som har kommit upp i hela tre nätter. En rejäl utveckling om man ser till hennes tälthistorik.

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Johan

Det är absolut en bedrift med 39 tältnätter, jag som har 2 barn ska vara typ oerhört stolt om jag fick ihop 10... Tyvärr så blev det bara 3 för mig, men då var en i portaledge i helt vertikal terräng så det tycker jag är en liten guldstjärna :)

2012-01-15 @ 20:05:05
URL: http://norenklattrar.blogg.se/
Postat av: Joel

Tre nätter i portaledge väger upp en hel del. Jag har själv aldrig sovit i en portaledge, det verkar häftigt. Det måste jag se till att göra någon gång innan jag dör :)

2012-01-15 @ 21:34:55
Postat av: Kristina, uteliggaren

Jag trodde att man mätte i hur många ryggsäckar man äger?



2012-01-15 @ 22:07:35
Postat av: Anders

Om vi räknar med nätterna i min bil i somras samt nätter under bar himmel som utenätter bör årets summa komma upp i ca 36.



Kristina: Olika grenar i sporten friluftsliv. Prylnörderi är definitivt en egen gren. Där ingår 100 m textildiskussion, banta bort liten vikt och märkesbrottning.

Antalet tältnätter är en mer hardcoregren, att man faktiskt utövar friluftsliv. Det är ju fullt möjligt att ha prylarna att flasha med på stan. Du bör, när du jämför med Joel använda procent. Om du hade en natt 2010 har du ju ökat dina nätter med 200%! Han har ju bara ökat med 18%, ingenting.

2012-01-15 @ 22:42:22
URL: http://villut.se
Postat av: Linus

Tänk om man var lika duktig i prylnörderi!



Fast av 151 nätter så är det 34 nätter som är personliga turer. Så det är ju lite missvisande statistik.



Jag skulle säga att 3 nätter i portaledge trumfar det mesta i natt-väg :)

2012-01-15 @ 23:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0