Värsta piller-rushen!

Idag har jag varit på apoteket och köpt alla mediciner som jag behöver, vilka är:

Ipren - smärtstillande och antiinflammatoriskt
Noskapin - mot hosta
Imodium - mot diarré
Loratadin - mot pollenallergi
Voltaren - antiinflammatoriskt
Aspirin - blodförtunnande vilket jag tar efter bergen mot blodproppar
Oculentum simplex - ögonsalva t.ex. vid snöblindhet/ögoninfektion

Jag har pysslat med att tejpa baksidorna på pillerkartorna, eftersom de tunna aluminiumskydden lätt går sönder. Dessutom noterar jag dosering och bäst före-datum på kartorna.

Fatta ni vilken wow-faktor det är med bergsbestigning! Adrenalinet sprutar i takt med varje noterat bäst före-datum. Nåja, det är ett tufft jobb, men någon måste göra det ;)

Utöver mediciner har jag växlat till mig 1600€ (15275kr). Vår arrangör som står för transporterna (egen minibuss och helikopter) ska ha 1170 utöver de 168€ vi betalat i förskott.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0