I uppförsbacken

Idag har gänget gjort en acklimatiseringstur upp till läger 3, på 6 200 möh. Om allt går enligt den plan som just nu gäller, flyttar de upp till läger 3 imorgon, och förhoppningsvis blir det ett besök uppe hos Lenin-bysten någongång på söndag. Jag har rapporterat lätt snöfall, kring minus 17 grader och rejäl vind (ca 35 km/h) för imorgon, men en klar dag på söndag, så det skulle väl passa alldeles utmärkt för en toppdag.

Det är ingen hemlighet att det är kluvna känslor för mig, det här med extremt höga höjder och långa resor med magsjukor i forna Sovjetrepubliker. Och hur hanterar Joel det, kan man då fråga sig. Ja, jag tyckte nog att han gick aningen för långt när han gav sig på det här ulliga och gulliga fåret på den engelska landsbygden, bara för att jag skulle få positiva associationer förknippade med något så o-gulligt som K2. ;)

Mot nya höjder!/Kristina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0