Olympus Mons

Jepp, det är ett berg. Nej, det hör inte till någon av kontinenternas högsta. Faktiskt är det högre än världens högsta berg. Tre gånger högre för att vara exakt. Olympus Mons är solsystemets högsta berg - så vitt vi vet. Det är en gammal utslockand vulkan som är ca. 27 kilometer högt, och återfinns på planeten Mars. Och nej, jag har inga planer på att bestiga berget inom den närmaste tiden ;) Jag gissar att en sådan bestigning skulle gå loss på några miljader. Fast det vore roligt att få vara först upp på solsystemets högsta berg. Någon som har lust att sponsra? NASA?


Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: K

NASA sponsrar Hbo-flaggan upp på solsystemets högsta berg?!? Fortsätt drömma, Joel.... ;)

2010-01-18 @ 13:13:46
Postat av: Joel

Ja, jag får väl komma ned på jorden igen. Jag lägger ned Mars, men det finns säkert fina berg på någon annan planet. Venus, kanske?

2010-01-18 @ 20:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0