Kissflaska

Igår beställde jag en Nalgeneflaska. Det speciella med märket Nalgene är att de bl.a. tål kokande vatten. Vanligtvis brukar de vara hårda, men i detta fall är det en mjuk flaska. Det innebär att flaskan är lätt och knappt tar någon plats när den är ihopvikt. Trots detta rymmer den 1,5 liter. Nu ska jag inte hälla kokande vatten i just denna flaska, utan den är tänkt som min kissflaska. En fördel är just att öppningen är väldigt vid. Med porto gick den på 200kr.

När jag ändå var igång så köpte jag ett till par Sealskinzstrumpor för 500kr. Nu har jag åtminstone ett par ombyte till Denali :)

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Linus

Måste själv köpa en till eftersom min andra e borta med vinden. Bokstavligen ;)

2010-04-30 @ 18:12:05
Postat av: Joel

Ja, jag tänkte på din bortflugna flaska när jag beställde min :)

2010-05-01 @ 07:21:14
Postat av: Jacob

Tycker Sealskinz är kanonbra! Har ett par fingervantar, guld värda.

2010-05-10 @ 00:13:33
Postat av: Joel

Jacob: Jag kan bara hålla med om Sealskinz, även om jag inte har erfarenhet av deras fingervanta.

2010-05-11 @ 08:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0