Nya storskor

Och så har man blivit med ett par nya storskor. Det blev ett par LaSportiva Nepal Extreme. En väl beprövad modell som faktiskt har gått ur produktion, då den har ersatts av modellen Nepal EVO. Jag köpte det sista paret av Extreme på LGJ Klätter och högfjäll. Det som skiljer dessa skor från de jag redan har, Koflach, är att de är av läder. Koflach-skorna är plastskor med löstagbar innersko. De är helt enkelt anpassade för kallare temperaturer (läs högre höjder). Nackdelen med Koflach-skorna är att de är ganska tunga och otympliga. Det var av denna anledning som jag valde att hyra ett par läderskor när jag besteg Mt Blanc. Nu när jag planerar att klättra en hel del i Alperna till sommaren, så vill jag ha ett par lättare och smidigare skor som ger en bättre "känsla" för underlaget.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0