Våta drömmar

Det började helt oskyldigt, men med tiden har det hela utvecklat sig till en stark attraktion. Och ja, jag drömmer om att vi ska ha flera varma nätter ihop. :)

image41Jag och min framtida dunsovsäck, alltså. Förlåt om jag förledde dig att tro att det skulle komma något snaskigt och smaskigt. Grejen är bara att jag måste passa på och öka sexighetsfaktorn när jag kan, för annars är ju detta en ganska enkelspårig och torr blogg. Det är ju bara "friluftsnördar" som kan gå igång på detta. ;)

Till saken! Tidigt insåg jag att jag utöver mina tre syntetsovsäckar, måste införskaffa mig en vinterdunsovsäck. Dels för att relationen mellan vikt och köldtålighet är bättre, dels för att dunsäckar inte är lika skrymmande som syntet. Givetvis har jag kollat runt lite på olika tillverkare osv. men ett återkommande namn, vilket jag också fått som konkret tips, är ett polskt företag som du hittar på www.roberts.pl. Det blir betydligt mycket billigare att handla därifrån, jämfört med att köpa motsvarande säck från någon butik i Sverige.

Jag har mer eller mindre bestämt mig för att köpa min på robets.pl, bl.a. för att mina medbloggare (läs Staffan&Jenni och Tomas) redan har gjort det, och de verkar också vara nöjda med sina köp. Frågan är bara om jag ska gå "prylgalningen" inom mig till mötes nu eller på direkten?

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: C

Du gjorde ett tappert försök att "sexa" till det hela lite ;) Klart du skall gå din inneboende prylgalning till mötes omedelbart. Ni känner väl varandra ganska väl vid det här laget, och vet båda vad och hur ni vill ha det? :) Finns inte så mycket att fundera på om du frågar mig.

Nollgradigt i Karlstad idag och strålande sol. Nu skall jag ut och cykla! :D

2008-01-13 @ 11:16:26
URL: http://newseason.blogg.se
Postat av: Staffan

Låt visa-kortet glöda =)

2008-01-13 @ 11:47:50
URL: http://www.minutsida.blogspot.com
Postat av: Joel

C: Tack för de uppmuntrande orden! Ibland känner jag att bloggens syfte är lite begränsande, och någon mer blogg orkar jag inte med, så jag får försöka ta till vara på alla chanser som ges ;)

Du verkar ha haft samma väder som jag här i Falun. Istället för cykeln tog jag ut skridskorna på en tur.

2008-01-13 @ 19:46:25
Postat av: Joel

Staffan: Will do so! Fast jag ska nog avvakta lite, mest för att inte helt överlämna mig åt prylgalningen. ;)

2008-01-13 @ 19:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0