Modeblogg?

Jag har ju insett att de bloggar som röner mest uppmärksamhet är livstils- och modebloggar. Av denna anledning tänkte jag försöka armbåga mig in i denna tuffa nisch. Akta er alla blondinbellor och kenzor, här kommer frilufts- och alpinistmodebloggen!

Mitt första modeinlägg ska handla om det du har närmast kroppen, dvs. de där härligt slimmade, åtsittande underkläderna som man har på sig när man kryper ned mellan sidenlakanen (alltså sovsäckspåsen som skyddar sovsäcken från all smuts och svett). På bilden ser man mig iklädd ett superunderställ. Passformen är kroppsnära och materialet är 100% polyester. Detta är det lager som du har närmast kroppen. Det är alltså viktigt att materialet är bra på att transportera bort fukt + att den håller dig varm när det är kallt och sval när det är varmt. Givetvis har man kalsonger närmast kroppen, men vi ska inte ha så roligt att jag lägger upp en sådan bild ;) För övrigt är även kalsongerna i ett syntetiskt material. Bomullskalsonger går absolut bort. Superunderstället ska inte heller det vara i bomull. Gillar man inte syntetmaterial, så kan man faktiskt köra med underställ i merinoull (mulesingfri förstås).

Nåväl, detta är första lagret. Framöver kommer jag att bygga på lager för lager i denna modetråd.



Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha Elin Kling släng dig i väggen :) Idag var jag föresten på naturkompaniet och tittade på underställ. Sammanträffande :)

2008-08-15 @ 19:49:13
URL: http://ars.blogg.se/
Postat av: Joel

Elin vem? Nåväl, vänta bara tills du får se nästa outfit ;)

2008-08-15 @ 21:37:35
Postat av: Linda

Elin Kling: http://kanal5.se/web/stylebykling/1

Modebloggarbrud deluxe!

2008-08-16 @ 08:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0