Syfte och mål

Och så, några stipulationer i form att syfte och mål. Kanske lite torrt, men ack så viktigt :-)

Syftet med att bestiga Aconcagua är att jag inte vill vakna en dag och ångra att jag inte försökte. Jag är skyldig mig själv att ta chansen nu. Än är jag ung, stark och behöver inte ta hänsyn till någon familj. Och oavsett om jag lyckas eller inte, så har jag åtminstone gjort ett ärligt försök. Vidare syftar klättringen till att utmana mig själv, att testa mina gränser, min vilja och beslutsamhet.

Utöver syftet så har jag satt upp några mål med klättringen.

Mål 1: att ta mig upp till toppen av Aconcagua och ner igen på ett säkert och genomtänkt sätt.

Mål 2: att skaffa mig erfarenheter och kunskaper för annan alpin klättring i framtiden

Mål 3: att genomföra projektet med egna medel, dvs. ingen sponsorhjälp.

Mål 1 och 2 är väl inte så konstiga, däremot behöver nog Mål 3 en närmare förklaring, men den tar jag i nästa inlägg.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0