Pension

Den har varit med mig på alla mina turer under fyra års tid. Den har följt med till fem kontinenter. Den har varit en ständig följeslagare, både till skogs och till stads. Men nu är sista versen sjungen för den. Nu får den vila ut. 
 
Jag pratar om min fina, fina keps. Den ska friluftspensioneras eftersom den helt enkelt håller på att vittra sönder. Det hänger samman med att den utsatts för väder och vind samt kopiösa mängder av svett.
 
Dock får den även fortsättningsvis hänga med när jag rör mig i staden, men några fler höga berg lär den inte få uppleva. Ledsamt, men den har haft ett rikt alpinistliv. För dess insats med lång och trogen tjänst - tar jag av mig hatten.
 
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Anders

Du får köpa en ny på Genève flygplats i sommar.

2015-01-21 @ 23:26:58
Postat av: Joel

Hm, kanske måste jag göra det. Har faktiskt sökt på nätet, men inte hittat den.

2015-01-22 @ 18:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0