Upp som en sol, ner som en pannkaka

Jag vill inte framstå som en velpotta, men tyvärr ska jag i dagsläget inte åka till Antarktis. Det handlar inte om att jag har ändrat mig, utan för att arrangören gjorde en miss. Jag fick först besked om att jag fått en plats, men det visade sig att den inte fanns. Jag börjar bli trött på att vara beroende av andra. Det är så mycket enklare när jag själv kan kontrollera logistiken osv. Visst, det kan innebära en hel del problem, t.ex. som när jag och Benny fick köpslå och muta oss in det gränsbevakade området i Kirgizistan. Dock går det oftast att lösa till slut.
 
Nåja, än har jag inte gett upp hoppet, utan jag försöker att bearbeta arrangören så gott det går. Att bara släppa det och satsa på nästa jul är just nu inget alternativ. Det blir ett alternativ först när inget annat återstår. Hur som helst ska det bli så skönt när jag har gjort Vinson och Carstensz och slippa sådant utomstående aktörer. Då kan jag klättra fritt och självständigt.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Anders

K2 självständigt? You go!

2014-10-21 @ 08:33:37
Postat av: Joel

Jodå, K2 fixar man utan arrangör. Bara tillstånd och sedan är det bara att köra.

2014-10-21 @ 18:32:22
Postat av: Kristina

Men det tillståndet, Joel, det kan bli rätt knepigt att få!

2014-10-21 @ 21:24:30
Postat av: Anders

Något säger mig att de Pakistanska myndigheterna är lättare att förhandla med än Kristina när det gäller respektive klättringstillstånd.

2014-10-23 @ 19:17:30
Postat av: Joel

Jag misstänker att du har rätt, Anders.

2014-10-23 @ 20:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0