Sista gången gillt?

Okej, jag förstår om du tvivlar, eller ställer dig lätt tveksam. Jag är ju lite som pojken som ropar "varg". Dock är min plan nu att åka till Nya Guinea och bestiga Carstensz. Har ni hört den förut? 
 
Tja, har ni följt min blogg under en tid så vet ni att jag först yppade denna avsikt 2010. Då föll det på att jag inte skulle kunna göra det självständigt. 2012 var det uppe på tapeten igen, och jag var inställd på att åka, men arrangörens datum passade inte med mitt jobb. I år gick planerna så långt att jag betalade arrangören och flyget, men dagen innan flygresan avbokades allt, och jag fick improvisera en tur till Kosciuszko, Australien, istället.
 
Denna gång är det fjärde gången gillt, men innan jag står på Nya Guinea vill jag inte ropa "hej". Jag vet hur snabbt saker och ting kan förändras. Nåja, mina avsikter kan man inte missta sig på. Expeditionsavgiften på 9750 USD och flygresan på 13000kr är betalda. Vaccination har jag redan klart sedan i våras. 
 
Skulle resan bli avbokad av någon anledning så får det bli en tur till Kina. Jepp, jag har redan reservplanen klar. Tre veckor på Bali är lika uteslutet nu som förra gången det begav sig.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0