Onda ögat

I torsdags spelade jag innebandy som vanligt, men olyckan var framme och jag träffades av en innebandyboll rakt på vänstra ögat. Det gjorde rejält ont, vilket mitt golvsprattlande och ojande säkert avslöjade. Jag fortsatte att spela, men det var som att ha en hinna av mjölk framför ögat.
 
En pling till sjukvårdsupplysningen, ett snabbesök på akuten och ett läkarbesök dagen därpå resulterade i ett träningsförbud. Inte alls vad jag hade planerat. Helgen är ju annars den tid på veckan som jag hinner och orkar träna. Nåja, jag fick ändå klartecken av läkaren för yoga. Lite balansbräda kan jag också köra. Det gäller ju att göra det bästa av situationen. 
 
Lärdomar då? Jodå, men innebandyglasögon är inte en av dem. Jag lärde mig att jag ska se till att alltid vara först på bollen.
 
Till topps! /Joel
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0