Längtan efter kyla, snö och is

Okej, nu kan vi detta med höst. Det är mörkt och blött.
 
Just nu önskar jag att vintern kan komma, med gnistrande snö, fina vertikala och horisontella isar. Jag längar efter att få gå på tur på skidor och tälta under snötyngda granar. Att få skrinna på blankpolerad is. Att få smacka mina Petzl Nomics i den frusna forsen. Att känna hur frosten nyper i mina kinder.
 
Det finns få saker som jag kan romantisera så mycket som att få frysa en vinternatt, men jag vet att när jag väl sitter där huttrande är det inte lika kul. Konstigt nog kan jag ändå längta efter det. Lite masochist är man nog, ändå.
 
Nåja, tids nog, tids nog...
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag kan nypa dig lite i kinderna, om du vill?

2014-11-04 @ 19:13:56
Postat av: Joel

Okej, bara lite rosigt frostnupna då, tack!

2014-11-04 @ 20:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0