Måste stretcha mer

 
Faktum: jag blir inte yngre. Det märks på många olika sätt, t.ex. längre återhämtningstid, inte samma spänst och explosivitet, eller uthållighet. Ett hårfäste som kryper uppåt.
 
Nåja, inte mycket att göra åt tiden, men däremot hur jag tränar. Det jag har insett med åren är att jag måste stretcha mer. Många överbelastningsskador kan undvikas med ordentlig stretching efter träningspasset. Likaså har jag fokuserat mer på rehabiliterande styrkeövningar i mitt program. Konkret innebär det att jag kör mer excentriskt än tidigare. En annan sak jag gör är att försöka träna mer varierat. Under våren har en träningsupplägg utkristalliserat sig som ser ut som följande: ett pass volleyboll, ett pass innebandy, ett löppass, en till två styrkepass, ett till två klätterpass och en vilodag. Jag kör inte fler än sex pass i veckan just nu. Jag försöker att inte ligga på högsta intensitet vid varje pass, då jag av erfarenhet vet att jag snabbt blir utsliten då.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0