Resfeber

Igår frågade någon mig om jag hade resfeber. Jag svarade nej, men den kom senare på kvällen. Kanske pga. frågan. Faktum är att jag håller på varje dag med förberedelser på olika sätt. Det handlar inte bara om att köpa utrustning och fixa stora, uppenbara grejer som vaccinationer osv. utan det är saker som utomstående vanligtvis inte tänker på. Jag har sagt det förr, men det tåls att upprepas: lyckade förberedelser ligger i detaljerna.
 
Bara en sådan sak som att jag tejpar baksidan på tablettkartor för att tabletterna inte ska ramla ur, eller att jag klipper av hörnen på beef jerky-påsarna så att de vassa hörnen inte ska skada ryggsäcken eller mig. Jag för in viktiga telefonnummer direkt i mobilen, räknar på antalet gram proteiner jag behöver få i mig per dag, testat adapter till gasköket osv.
 
Jag sitter just nu och funderar på vad jag ska stoppa i mitt handbagage utifall min stora ryggsäck skulle tappas bort, vilket inte är osannolikt. Jag har inte tid att fixa nya grejer på Bali. Eftersom jag åker med arrangör, men egentligen gör allt självständigt, dvs. bär allt själv, lagar min egen medhavda mat, sover i eget tält osv. så är det saker som jag faktiskt kan ersätta via deras hjälp, dvs. mat och sovplats. Därför kommer jag att packa handbagaget med kängor, kläder, liggunderlag, sovsäck, kamera och malariaprofylax.
 
I min första hjälpen- och hygienväska har jag packat följande saker:
Tandborste, tandkräm, handsprit, våtsavett, engångsrakhyvel, öronproppar
Solskyddsmedel SPF+50, djungelolja, idomin
Bandage, oculentum simplex, cavit, plåser, suturplåster, medicintejp
aspirin, ipren, noskapin, immodium, malarone
 
Till topps! /Joel
 

Kommentarer
Postat av: Anders

Tror du att du får rakhyveln genom säkerhetskontrollen? Det går säkert att kapa flygplan med en bic-hyvel.

Lycka till på berget!

2014-04-16 @ 21:22:56
Postat av: Joel

Tack!
Förvisso kan de vara rädda för en rejäl avhyvling.

2014-04-17 @ 05:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0