Efterlysning

Jag har börjat fundera på alternativet att åka och göra Mt Vinson självständigt, dvs. inte köpa in mig i en kommersiell expedition. Man kan köpa flygstolar ända fram till Mt Vinson Basecamp och sedan göra resten själv. Det är absolut mer lockande än något annat. Detta alternativ är mycket billigare än kommersiella alternativ. En flygstol (Adventure Network International) inklusive försäkring går på runt $25 000, mot $40 000 kommersiellt.
 
Det stora problemet är att flygoperatören kräver att man är minst tre personer i gruppen. Alltså, det saknas två personer. Om du är intresserad och har den erforderliga erfarenheten för Mt Vinson, så får du gärna kontakta mig. Jag håller just nu på och undersöker om jag kan få tillstånd från Polarforskningssekretariatet. Ja, man måste ha tillstånd från dem som svensk medborgare att få åka till Antarktis.
 
Du som åker måste vara införstådd med att vi betalar all av mat och bränsle själva samt flyg till och från Punta Arenas (därifrån flyget till Antarktis går). Bli inte förvånad om slutnotan landar på strax under 200 000kr. Jag anar att beloppet i sig rensar oseriösa anmälningar.
 
Till topps! /Joel
 
 

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Låter otroligt spännande. Den som söker han finner:)
Pergite!

2013-11-10 @ 13:13:55
Postat av: Joel

Tack Kenneth, det ska bli mycket kul! Det är något som står på min Bucket list.

2013-11-11 @ 19:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0