Finansiering

Det är kanske den mer osexiga delen av alpinism och bergsklättring, men ändå lika mycket en realitet som träning och stil. Inget berg kommer gratis, varken i hängivenhet eller pengar. I mitt fall, så har jag ju mina principer, vilket gör att ett så pass kostsamt företag som Mt Vinson utgör en utmaning på fler än ett sätt.
 
Om man inte har rika föräldrar, ett fett arv eller sponsorer, hur bekostar man då denna resa? Tja, som med så mycket annat blir det en fråga om prioriteringar. Jag får fundera på vad jag gör med mina pengar. Nu ska jag inte framställa det som att jag lever knapert, för det gör jag inte. Jag lever som folk gör mest. Den stora skillnaden är väl att jag lägger det jag får över varje månad på bergen.
 
I detta fall behöver jag också ta till lite andra medel, vilket innebär att jag säljer prylar. Jag försöker t.ex. sälja min fina kamerautrustning på Blocket och dessutom går jag igenom mina grejer och ska boka bord på loppis framöver. Ganska oglamoröst att stå och kränga gamla grejer på en lördag, men det är faktiskt bra för miljön att tänka på återanvändning, mina förråd som blir rensade och att jag får in en liten slant.
 
Vad gör man inte för konstens skull?
 
Till topps! /Joel
 
PS. Vill du köpa en komplett filmutrustning, så är det bara att mejla ;)

Kommentarer
Postat av: Anders

Det blir nog lite speciellt med dubbletter av isyxor, stegjärn, klätterhjälmar, lättviktskök och liknande uppe på lördagsloppisen, bland de andras krimskrams av porslinsfigurer, rostiga verktyg 70-talsporslin och 80-talsdeckare.

2013-11-12 @ 21:15:36
Postat av: Joel

Åh, men du ska bara veta hur mycket av gammalt porslin som jag har samlat på mig. Du borde komma och köpa av mig.

2013-11-12 @ 21:20:57
Postat av: Anders

Jo, vi som rest med dig vet ju vilken hetsjakt det blir på allehanda turistprylar innan planet går. Är det inte tofflor, så är det tallrikar med fotomotiv av byggnader, små porslinsfigurer osv osv. Dit hem bågnar visst av sånt. En och annan krona kan du nog få in.

Så det var inte aktuellt att minska ner antalet uteprylar?

2013-11-13 @ 07:06:27
Postat av: Joel

Sälja klätterprylar!? Det är ju grejer jag behöver, ju!

2013-11-13 @ 18:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0