Yukonförberedelser

Igår var jag till Stockholm för att träffa Benny och Axel. Vi träffade också Johan från Addnature för att prata lite om filmen som vi ska göra i och med resan. Vi kommer att ha med oss en GoPro-kamera. Materialet vi filmar lämnar vi sedan till dem för redigering. Tyvärr, verkar det som att filmen inte visas på Banff Film Festival, men den kommer att visas i andra sammanhang.
 
Vi gick också igenom den gemensamma utrustningen som vi ska ha. Jag kommer att skriva om detta i Yukon-bloggen. När det gäller min privata utrustning ska jag testa mina Hagan Nanook tillsammans med LaSportiva Spantik och pulka idag. Det ska bli spännande. Skidorna, inklusive stighudar, väger 3308gr. Skorna väger 2404, dvs. 2856gr per fot. Det kan låta ganska mycket, men jag tror att jag kommer lindrigt undan jämfört med andra system. Och som man brukar säga, ett kilo på foten motsvarar fem kilo i packningen.
 
En del annat som jag pysslat med är att fixa nytt medlemskap i Dalarnas klätterklubb, vilket behövs för att få eventuella rabatter i Alperna samt att kunna lösa Svenska klätterförbundets specialförsäkring.
 
Det verkar som om det mesta pappersarbetet med Yukon är klart. Craig som är vår kontakt, har mejlat klartecken, så nu återstår endast betalningen.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0