Klätterhelg i Rjukan

Jag var som sagt i Rjukan och klättrade under helgen. Vi fick en genomgång av Andreas Spak under lördagen. Det var mycket givande, och jag kände att min teknik utvecklades. Jag kom in i flowet efter ett tag. Monkey hang, raka armar, lätta fötter, rak centrumlinje, höft in, överkropp bak osv. Fick också tips om att fila ned övre hörnet på spetsen av isyxan.
 
Dessutom blev det premiär för mina Petzl Nomic. Fina, fina isyxor. Det blev också premiär för tält i år. Jag har än så länge skrapat ihop blygsamma två tältnätter, men ändå.
 
Det var min tredje tur till Rjukan. Jag har roat mig med att samla de isar jag klättrat där:
 
Vemörkbrufoss Öst WI4 (Led)
Nedre Svingfoss WI3 (Led)
Tjönnstadbergsfossen WI4 (Led)
Trappfossen WI4 (Led)
Kjökkentrappan WI4 (Led)
Ozzimosis, flertal isar
Bullen WI3 (Topprep utan stegjärn)
Fyrstikka WI5 (Topprep)
Sir Psyko WI4 (Led)
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0